Algemene voorwaarden

 Algemene voorwaarden Clouds of Mila

Artikel 1. Algemeen en definities

1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding of overeenkomst tussen Clouds of Mila CommV., naar Belgisch recht, met zetel te Kortegaard 10, 2070 Zwijndrecht en ingeschreven in de Kruispuntbank van ondernemingen onder het nummer 1013.201.127, RPR Gent, afdeling Dendermonde (hierna: Clouds of Mila).

1.2. Voor toepassing van deze algemene voorwaarden wordt de zetel van Clouds of Mila geacht de plaats te zijn waar de verbintenissen tot stand zijn gekomen.

1.3. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 

(1) Algemene Voorwaarden: Huidige algemene voorwaarden
(2) Dienst(en):, sociale media beheer, content creatie, online marketing, content management, content strategie, workshops.
(3) Dienstverlener: Clouds of Mila
(4) Klant: Elke rechtspersoon die een overeenkomst afsluit met de Dienstverlener en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt
(5) Offerte(s): Een aanbieding of een offerte uitgaande van de Dienstverlener (via website, sociale media of e-mail)
(6) Online Dienst: online cursus, online workshop, e-book, etc. (i.e. digitale inhoud conform artikel 1701/1,1° O. BW)
(7) Overeenkomst: De overeenkomst tot dienstverlening tussen Dienstverlener en Klant na aanvaarding van de Offerte door de Klant (inclusief onderhavige Algemene Voorwaarden)
(8) Partijen: De Dienstverlener en de Klant samen
(9) Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig
(10) Website: www.cloudsofmila.be

 

Artikel 2. Aanvaarding van de algemene voorwaarden

2.1. Deze Algemene Voorwaarden maken integraal deel uit van de offertes en facturen van Clouds of Mila. Elke overeenkomst, van welke aard ook, tussen Clouds of Mila en de Klant wordt aan de hiernavolgende algemene voorwaarden onderworpen, zodat bij gebreke aan aanvaarding geen overeenkomst tot stand kan komen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk voorafgaandelijk en schriftelijk werden overeengekomen. 

 

Artikel 3. Dienstverlening door derden

3.1.  Clouds of Mila behoudt zich het recht voor om  bij het vervullen van de Dienst beroep te doen op de diensten van derden, indien zij dat noodzakelijk of nuttig acht. 

 

Artikel 4. Geldigheid Offertes

4.1. Kosten of Diensten dewelke niet uitdrukkelijk staan vermeld in de Offerte, in de Overeenkomst, of in deze algemene voorwaarden, maken geen deel uit van de overeenkomst met de Klant en zijn hierin dus niet begrepen.

4.2. Prijzen opgenomen in offertes t.a.v. Klant-particulieren zullen steeds inclusief BTW zijn.

Prijzen opgenomen in offertes t.a.v. Klant-ondernemingen zullen steeds exclusief BTW zijn.

4.3. Offertes zijn enkel geldig en bindend binnen de tijdspanne zoals aangegeven op de Offerte of indien er niks werd bepaald, voor een termijn van 14 kalenderdagen volgend op de datum van de Offerte. Na afloop van deze termijn vervalt de Offerte.

4.4. De overeenkomst komt slechts tot stand na schriftelijke aanvaarding door de Klant van de Offerte van Clouds of Mila, inclusief de algemene voorwaarden.

Een begin van uitvoering van de werken door Clouds of Mila, na mondelinge bevestiging van de offerte door de Klant, geldt evenzeer als bevestiging, tenzij deze onder voorbehoud is geschied.

 

Artikel 5. Prijs- en betalingsvoorwaarden

5.1. Clouds of Mila zal de gevraagde Diensten uitvoeren tegen de forfaitaire prijs zoals aangegeven in de Offerte of zoals opgenomen in de Overeenkomst.

5.2. Eventuele wijzigingen aan de gevraagde Diensten en/of bijkomende Diensten zullen bijkomend gefactureerd worden overeenkomstig een bijkomende Offerte voor de door de Klant gevraagde wijzigingen.

5.3. Indien de Klant niet akkoord gaat met een factuur, dient de Klant deze schriftelijk te protesteren binnen een termijn van 14 kalenderdagen te rekenen vanaf ontvangst van de factuur. 

5.4. Facturen zijn, behoudens andersluidend schriftelijk beding, contant betaalbaar op de zetel van Clouds of Mila binnen de 15 dagen na ontvangst van de factuur.

5.5. In het algemeen zal Clouds of Mila het recht hebben om tijdens de duur van een Overeenkomst tussentijdse facturen op te maken voor de reeds geleverde prestaties en materialen, ook al werd zulks niet voorafgaandelijk of niet uitdrukkelijk overeengekomen.

5.6. In geval van laattijdige betaling of wanbetaling zal Clouds of Mila van rechtswege en na voorafgaande ingebrekestelling, het recht hebben om het openstaande bedrag te verhogen met de jaarlijkse interest berekend tegen de referentie-interestvoet zoals bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2022 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties berekend vanaf de vervaldag van de factuur. Clouds of Mila zal in dat geval ook het recht hebben om een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het openstaande bedrag aan te rekenen, met een minimum van 125 euro, onverminderd het recht van Clouds of Mila  om bijkomend de werkelijk geleden schade te vorderen en onverminderd de buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De kosten voor het invorderen van een onbetaalde factuur zijn steeds ten laste van de Klant. 

5.7. Overschrijding van de uitvoeringstermijn uitsluitend te wijten aan Clouds of Mila, kan in hoofde van de Klant aanleiding geven tot vergoeding van de reële bewezen schade die wordt geleden door de Klant. Clouds of Mila en de Klant komen overeen dat een schadevergoeding à rato van 10% van het bedrag zoals opgenomen in de offerte, met een minimum van 50,00 EUR, de schade van de Klant vertegenwoordigt.

5.8. Daarnaast is Clouds of Mila bij niet- of niet tijdige betaling gerechtigd alle dienstverlening voor de Klant op te schorten, zonder dat zij aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die hieruit zou kunnen ontstaan. 

5.9. Niet-betaling of gedeeltelijke betaling van een vervallen factuur, maakt alle facturen ten aanzien van de Klant opeisbaar en doet tevens alle eventueel verleende kortingen vervallen.

5.10. Betalingen worden steeds eerst toegerekend op oudste openstaande renteloze schulden, dan op de rentes en dan pas op de hoofdsom of op het kapitaal. Betalingen die niet uitdrukkelijk worden toegewezen, zullen bovendien eerst worden toegerekend op de rentes van alle schulden samen, te beginnen met het hoogste rentesaldo.

 

Artikel 6. Duur en beëindiging van de overeenkomst 

6.1. De overeenkomst tussen Clouds of Mila en de Klant is van bepaalde duur behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen. Een overeenkomst van bepaalde duur kan door Partijen niet voortijdig beëindigd worden, dan met betaling van een forfaitaire verbrekingsvergoeding die gelijk is aan vastgestelde forfaitaire prijs in de Offerte en de Overeenkomst. Een overeenkomst van onbepaalde duur kan worden opgezegd, mits het respecteren van een opzegperiode van drie maanden, door middel van het zenden van een email naar contact@cloudsofmila.be. De opzegperiode gaat in vanaf de 1e dag van de maand volgende op de maand van kennisgeving van de opzeg. 

6.2.  Indien één van beide Partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk en schriftelijk door de andere Partij op gewezen te zijn, deze verplichting niet binnen een redelijke termijn alsnog nakomt, is de andere Partij gerechtigd de overeenkomst te beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn en zonder dat enige afbreuk gedaan wordt aan de eventuele rechterlijke controle nadien. Indien de Klant de Partij is die haar verplichtingen niet nakomt en Clouds of Mila om die reden de samenwerking stopzet, dan dient de totale forfaitaire prijs zoals opgenomen in de Offerte en de Overeenkomst nog steeds te worden voldaan door de Klant. 

 

Artikel 7. Werkwijze

7.1. De leveringstermijn voor de Diensten alsook alle afspraken rond timing zullen worden opgenomen in de Offerte of een bijlage van de Offerte. Indien er voorschot dient te worden betaald, zullen de Diensten pas aanvangen na betaling van voornoemd voorschot. De uitvoeringstermijn zoals voorzien door Clouds of Mila zal bij gebrek aan betaling opgeschort worden met eenzelfde periode.

7.2. Eenzelfde afspraak kan – behoudens overmacht – slechts één keer verzet worden wanneer, en dit slechts indien dit binnen de 72 uur voor aanvang van de afspraak wordt meegedeeld. Partijen zullen in onderling overleg een nieuwe datum vastleggen. Wanneer de Klant eenzelfde afspraak meermaals verzet of dit niet tijdig doet, zal er alsnog 65 EUR (ex. BTW) verschuldigd zijn. Deze bepaling is niet van toepassing op workshops en groepsactiviteiten.

Bijkomende bepalingen inzake content creatie

7.3. Er wordt door Clouds of Mila uitvoering gegeven aan de overeenkomst op basis van de door de Klant verstrekte informatie en instructies. De Klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van de informatie die nodig is en deze informatie wordt door Clouds of Mila geacht correct te zijn.

Bij gebreke aan het tijdig verstrekken van de nodige informatie en instructies aan Clouds of Mila, wordt de overeengekomen uitvoeringstermijn verlengd met de termijn die nodig is om voormelde elementen aan Clouds of Mila over te maken. Alvorens Clouds of Mila over gaat tot oplevering, zal de Klant de mogelijkheid hebben om de door Clouds of Mila geproduceerde content te reviseren. De Klant zal dit doen binnen een korte termijn, afhankelijk van de omvang van de content, nadat de betreffende content aan hem werd overgemaakt.
Indien de Klant binnen deze termijn geen opmerkingen formuleert, wordt de uitvoeringstermijn in hoofde van Clouds of Mila opgeschort. 

7.4 Het mogelijks niet kunnen finaliseren van de Diensten door een gebrek aan feedback van de Klant heeft geen aansprakelijkheid in hoofde van Clouds of Mila noch enige prijsvermindering tot gevolg. De eventuele gevolgen die hieruit kunnen voortvloeien blijven derhalve volledig ten laste van de Klant.  Wanneer de Klant niet of niet tijdig de nodige informatie beschikbaar stelt, het voorbereidend werk dat werd afgesproken niet uitvoert of de nodige feedback niet geeft binnen de door Clouds of Mila vooropgestelde termijn en de uitvoering van de Dienst hierdoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant, en zal dit tevens een verlenging van de uitvoeringstermijn tot gevolg hebben.

Bijkomende bepalingen inzake Online Diensten

7.5. Clouds of Mila zal een bevestiging versturen met de gemaakte afspraken tussen Partijen. In dit mailbericht zal Clouds of Mila verzoeken om toegang te krijgen:

  • op Facebook: door (mede)beheerder te worden van de bedrijfspagina
  • op LinkedIn: door (mede)beheerder te worden van de bedrijfspagina
  • op Instagram en andere sociale media: door de logingegevens aan Clouds of Mila te bezorgen.
    Indien deze gegevens aan Clouds of Mila bezorgd worden per mail, via Whatsapp, of enig ander onbeveiligd online platform, zal dit steeds gebeuren op risico van de Klant en zal de Klant Clouds of Mila hiervoor dienen te vrijwaren.

De gegevens die Clouds of Mila ontvangen heeft, mogen niet gedeeld worden met derden door Clouds of Mila, en zullen bewaard worden in een online kluis: ‘izimi’, beveiligd met identiteitskaart of ‘itsme app’. Clouds of Mila behoudt zich het recht voor om een ander beveiligd online platform te kiezen en zal de Klant hiervan op de hoogte brengen.

7.6. Bij een vermoeden tot delen van de accountgegevens aan derden, dient de Klant dit onmiddellijk te signaleren aan Clouds of Mila. De Klant, dan wel Clouds of Mila, zal in onderling overleg tussen Partijen de wachtwoorden veranderen en deze nieuwe gegevens zullen hierna meteen gedeeld worden tussen partijen.

 

Artikel 8. Opschorting van de overeenkomst

8.1. Clouds of Mila behoudt zich het recht voor alle lopende diensten op te schorten indien zij vaststelt dat de Klant zijn verplichtingen, zoals opgenomen in de Offerte en de onderhavige algemene voorwaarden, niet nakomt of indien de Klant niet voldoet aan zijn/haar betalingsverplichtingen.

 

Artikel 9. Overmacht

9.1. Alle omstandigheden die bij het indienen van de offerte redelijkerwijze onvoorzienbaar waren en onvermijdbaar zijn en die de uitvoering van de overeenkomst financieel of anderszins onmogelijk zouden maken, of aanzienlijk zouden verzwaren of bemoeilijken, worden beschouwd als gevallen van overmacht. Zij geven partijen het recht om de herziening te vragen, waarna partijen in overleg treden om gezamenlijk een billijke aanpassing van de overeenkomst overeen te komen.

9.2. In het geval dat een Partij getroffen werd door een overmacht situatie, zal de getroffen partij de andere partij inlichten binnen een redelijke termijn (en met een maximum van 5 werkdagen) na kennisname over de overmachtssituatie en het bewijs hiervoor leveren. De partij die zich beroept op overmacht kan niet contractueel of buitencontractueel aansprakelijk gesteld worden voor niet-nakoming van zijn verbintenissen voor de duur van de overmacht. 

9.3. De Klant blijft evenwel gehouden tot betaling van de reeds gemaakte kosten en geleverde prestaties.

9.4. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal Clouds of Mila alsnog trachten de Diensten te leveren vanaf dit redelijkerwijs weer mogelijk is. In ieder geval blijft de uitvoering van de Overeenkomst opgeschort voor de duur van de tijdelijke overmacht.

Als evenwel blijkt dat het blijvend onmogelijk is om de Diensten te voltooien of verder te zetten, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.

 

Artikel 10. Vertrouwelijkheid

10.1. Partijen zijn verplicht tot vertrouwelijkheid van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van de Dienst wordt kennisgenomen. Clouds of Mila neemt de nodige voorzorgsmaatregelen om de belangen van de Klant te beschermen. De Klant zal op zijn of haar beurt zonder toestemming van Clouds of Mila aan derden geen mededelingen doen over diens werkwijze of (de inhoud van) de Offerte.Op de website van Clouds of Mila mag steeds verwezen worden naar de Klanten waarvoor Clouds of Mila werkt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen tussen Partijen.

Artikel 11. Intellectuele eigendomsrechten

11.1. Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat alle intellectuele eigendomsrechten (inclusief maar niet beperkt tot auteursrechten, ontwerprechten en know-how) verkregen of ontwikkeld in het kader van de Overeenkomst aan Clouds of Mila zullen blijven toebehoren. 

11.2. Clouds of Mila geeft de Klant toelating om de finale afgeleverde beelden en content, geheel of gedeeltelijk, als volgt te exploiteren, tenzij anders bepaald tussen Partijen:

  • Op de website van de Klant
  • op de sociale media van de Klant
  • Nationale reclamecampagnes

 

Artikel 12. Aansprakelijkheid

12.1 . Clouds of Mila is door de aard van de dienstverlening gehouden tot een middelen- of inspanningsverbintenis en zal naar best vermogen volgens de heersende normen van zorgvuldigheid en goed vakmanschap haar opdrachten vervullen of Diensten verlenen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders werd overeengekomen. Clouds of Mila is afhankelijk van de feedback geleverd door de Klant, maar kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld indien het beoogde resultaat niet werd bereikt of wanneer Klant nalaat de vereiste feedback binnen de vooropgestelde termijn te leveren.

12.2. Van de Klant wordt verwacht dat hij/zij Clouds of Mila stipt op de hoogte brengt en houdt van alle informatie die (redelijkerwijze) nuttig en nodig is bij de uitvoering van de Dienst. 

12.3. Clouds of Mila is enkel aansprakelijk wegens vertraging of tekortkoming in de uitvoering van haar verbintenissen van de overeenkomst in het geval deze vertraging of tekortkoming te wijten is aan haar eigen opzet, eigen grove schuld of bedrog.

12.4. De aansprakelijkheid van Clouds of Mila tijdens de uitvoering van de overeenkomst is beperkt tot de rechtsreeks schade. Zij kan nooit aansprakelijk zijn voor of gehouden zijn tot vergoeding van economische, immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van Klanteel of vorderingen van derden. 

Clouds of Mila haar aansprakelijkheid met betrekking tot directe schade zal steeds beperkt zijn tot herstel in natura door het aanbrengen van verbeteringen of het opnieuw presteren van de te leveren Diensten.

12.5. Clouds of Mila behoudt zich het recht voor beroep te doen op partners en dienstverleners, doch zij kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade voortvloeiend uit hun fout, met uitzondering van hun zware (of opzettelijke) fout.

12.6. De contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid van Clouds of Mila zal in alle gevallen beperkt zijn tot 75% van de door Clouds of Mila in het kader van de schadeverwekkende diensten en/of producten aan de Klant gefactureerde en effectief betaald gekregen bedragen. De aansprakelijkheid in hoofde van Clouds of Mila is in ieder geval

beperkt tot het bedrag waarvoor de BA verzekering bij Belfius, dekking verleent.   

12.7. De Klant vrijwaart Clouds of Mila tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door Clouds of Mila geleverde Diensten.

12.8. De Klant bevestigt in de zin van het auteursrecht auteur van de aangeleverde beelden, animaties en dergelijke te zijn. De Klant garandeert dat in het geval zij materialen levert aan Clouds of Mila, door hem zijn gecreëerd en vrijwaart Clouds of Mila van enige terechte aanspraak daaromtrent.

12.9. Partijen komen overeen dat het herstel van schade veroorzaakt door de niet-nakoming van een contractuele verbintenis opgenomen in deze overeenkomst, ook indien deze wordt uitgevoerd door een hulppersoon, binnen de wettelijke grenzen exclusief beheerst wordt door de regels van het contractenrecht, zelfs wanneer de gebeurtenis die aan de oorsprong ligt van de schade ook een onrechtmatige daad vormt.

 

Artikel 13. Gegevensverwerking

13.1. Clouds of Mila is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die zal gebeuren conform de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. 

13.2. Door het goedkeuren van de Offerte en de daaruit voortvloeiende Overeenkomst, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens. Deze algemene voorwaarden dienen in samenhang te worden gelezen met de algemene privacyverklaring die toegankelijk is op de website van Clouds of Mila.

13.3.   De persoonsgegevens van de Klant kunnen worden verwerkt in het kader van het Klantenbeheer van Clouds of Mila, voor marketingdoeleinden en dienen om de overeenkomst tussen Clouds of Mila en de Klant naar behoren te kunnen uitvoeren.

13.4. De Klant heeft het recht om aan Clouds of Mila te verzoeken zijn of haar persoonsgegevens te verwijderen, wanneer hij of zij niet langer Klant zou zijn of niet langer gebruik wenst te maken van de diensten van Clouds of Mila. Dit verzoek dient schriftelijk aan Clouds of Mila te worden gericht en zal door haar binnen een redelijke termijn uitgevoerd worden.

 

Artikel 14. Volledigheid en nietigheid

14.1. Deze algemene voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen de Klant en Clouds of Mila en vervangen elke vroegere bestaande overeenkomst en elk vorig mondeling of schriftelijk akkoord tussen partijen omtrent hetzelfde voorwerp. 

De goedgekeurde en aanvaarde Offerte maken samen met de algemene voorwaarden de Overeenkomst tussen partijen uit en vormen aldus een ondeelbaar geheel.

14.2. Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig met een wettelijke of reglementaire bepaling zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een wettelijke of reglementaire bepaling. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervanging door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.  

 

Artikel 15. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken

15.1. De Offerte, de bijhorende algemene voorwaarden en de Overeenkomst worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht.

15.2. Elk geschil m.b.t. de totstandkoming, de interpretatie of de uitvoering van de overeenkomst en haar algemene voorwaarden alsook van de daaruit voortvloeiende factuur/facturen behoren tot de bevoegdheid van de Rechtbank waar de uitvoering van de overeenkomst heeft plaatsgevonden, zijnde de zetel van Clouds of Mila.

 

Artikel 16.  Overdraagbaarheid

16.1.  Partijen kunnen hun rechten en verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden niet overdragen dan met de uitdrukkelijke voorafgaandelijke toestemming van de andere Partij.

 

Artikel 17. Klachten

17.1. Klachten met betrekking tot de geleverde Diensten dienen ter kennis worden gebracht aan Clouds of Mila per schrijven binnen de 15 dagen na uitvoering van de geleverde Diensten.

17.2. Na het verstrijken van deze termijn worden de geleverde Diensten beschouwd als zijnde conform aan de eisen door de Klant. 

17.3. De betaling van de factuur of de in gebruik name van de opgeleverde Dienst zal als stilzwijgend vermoeden gelden dat de Klant tevreden is over wat er werd opgeleverd.